איך לנהל עמוד בישול מצליח באינסטגרם – ואפילו להתפרנס מזה

עמוד בישול מצליח באינסטגרם

בין שאתם עוסקים במסעדנות מקצועית או שהנכם בשלנים חובבים בזמנכם הפנוי, המאמר הזה יציג בפניכם אפשרות להפוך את הידע שלכם לכסף. כיצד עושים זאת? הרעיון פשוט – מייצרים תוכן בנושאי בישול ואוכל, מושכים קהל לצפות באותו תוכן והופכים את החשיפה לכסף. זה יכול להתרחש במספר אופנים: ניתן לקבל כסף על פרסומות באינסטגרם עצמו. ניתן לפרסם בעצמנו בכל מיני דרכים וניתן לשלוח תנועת גולשים לנכסי אינטרנט חיצוניים. אנחנו ניגע בכל זה, אבל ראשית צריך להבין איך מגיעים בכלל לעמוד מצליח באינסטגרם.

כיצד מרימים עמוד מצליח באינסטגרם?

בכדי להגיע באמת למקום של הצלחה, כאשר כל פוסט שלכם יוביל לאלפי לייקים באינסטגרם, צריך לדאוג לשלושה נושאים עיקריים: תוכן איכותי, הפקה איכותית וחשיפה של התכנים. רק לאחר שכל זה בוצע בהצלחה, נוכל להתחיל לדבר על מונטיזציה של הערוץ, כלומר – להרוויח כסף.

תוכן

הרעיון הוא ליצור קהל שמצפה בכיליון עיניים לפרסומים שלכם. בשביל זה תצטרכו להשקיע הרבה בתכנון ורעיונות לתכנים שונים וגם בביצוע. חשוב לשמור על תדירות העלאת תוכן אחידה. ביחוד בערוץ אוכל, יהיו לכם עוקבים שיתרגלו לבשל את המתכונים שלכם ביום מסוים, לרוב לקראת שישי. בכדי לייעל את התהליך, תוכלו לצלם כמה סרטונים ביחד ולהעלות אותם בהדרגה. ערכו כבר בהקמת הערוץ לוח של חגים ומועדים שדורשים מכם הפקת תוכן מיוחד. זה גם יוביל להרבה צפיות נוספות ועוקבים חדשים. נצלו את כל הפורמטים השונים כולל סרטונים והעלאת סטורי.

הפקה

אינסטגרם הוא פורמט שתלוי באסתטיקה. זה ידרוש מכם כמה דברים: ראשית ציוד צילום, תאורה והקלטה ברמה טובה. שנית, תדרשו להרבה מחשבה לגבי המיקום, התפאורה, האביזרים השונים וזוויות הצילום. נסו לרכוש ידע בנושאים הללו ולהשתפר תוך כדי תנועה. זכרו שהעוקבים שלכם לא יכולים לטעום את הבישולים שלכם. זו אחריותכם להעביר את העונג שבאוכל דרך הוויזואליות שלו.

חשיפת התכנים

כאן מדובר בכל הפעולות שנעשה בכדי להפיץ את הערוץ ולהביא אליו תנועה. בתחילת הדרך יהיה זה נבון למשל לרכוש לייקים וצפיות בכדי לא להשאיר את הערוץ שומם. בנוסף, תוכלו לשתף ברשתות חברתיות נוספות או בלוגים שונים. כל שיתוף כזה יכול להביא לכם תנועה גם שנים אחרי שהוא פורסם ולכן שווה את המאמץ.

ניהול ערוץ מצליח

כאשר תגיעו למצב של לפחות כמה אלפי עוקבים, תוכלו להתפתח למקומות נוספים. אחד מהם הוא שיתופי פעולה עם יוצרים אחרים. שת"פים כאלו הם מאד פוריים, הם חושפים את הערוץ שלכם לעוקבים חדשים ויכולים ליצור בוסט משמעותי של עוקבים. אפיק נוסף הוא פרסומות. תוכלו לפרסם מוצרי מטבח, בישול או כל דבר אחר שקשור לערוץ שבניתם. הכי חשוב לשלב את הפרסומות עם האופי והמיתוג שלכם ושל הערוץ.

בתור חשבון אינסטגרם בוגר, מצופה מכם להיות עם יד על הדופק ולהגיב לכל מיני אירועים וטרנדים בעולם האוכל והקולינריה. למעשה, תוכלו להגיב גם לנושאים מחוץ לעולמות הללו ולהציג את הזווית של האוכל בהם, לדוגמא: סדרת מתכונים לספורטאים בסגנון יפני לקראת אולימפיאדת טוקיו.

לסיכום

נישת הקולינריה והבישול מושכת אליה הרבה יוצרים באינסטגרם. יחד עם התחרות הגדולה, העולם הזה מציע גם הזדמנויות לתפוס נישות רבות ומגוונות בתוכו. בישול הוא תוכן שיכול למשוך כמעט כל אחד ואחת ולכן פוטנציאל הרווח של ערוץ כזה הוא גדול. זכרו שהצלחה מגיעה רק בעבודה קשה והתמדה. אנחנו כבר ממתינים לראות אתכם ואת המתכונים שלכם באינסטוש, בהצלחה!

השארת תגובה