בעלי קונדיטוריה או מאפיה? הפכו את משבר הקורונה להזדמנות

שליחויות לעסקים

משבר הקורונה פגע בעסקים רבים. זאת, במיוחד כאלה שהכנסותיהם תלויות במידה רבה בהגעת לקוחות פיזית אל העסק או בספקים של עסקים כאלה. קונדיטוריות ומאפיות עשויות להיות בשני המצבים – למכור ישירות ללקוחות פרטיים שמגיעים אליהן או להיות ספקים של עסקים אחרים בתחום המזון. אם אתם בעלי קונדיטוריה או מאפיה, כיצד תוכלו בכל זאת, להפוך את המשבר להזדמנות?

להגיע אל הלקוח

אם הלקוחות לא יכולים להגיע אליכם, פתרון בסיסי שכדאי לבחון היטב, הוא האפשרות להעביר את המוצרים אליהם. לשם כך, יש לעבוד עם חברה מקצועית בתחום שליחויות לעסקים, בכדי שהפעילות החדשה תבוצע היטב. תוכלו להקים מוקד הזמנות בצורה מהירה למדי, לעדכן לקוחות בנידון באמצעי שיווק שונים ולהתחיל להוציא אליהם משלוחים.

למכור מוצרים מתאימים יותר

אפשרות נוספת, היא לנסות לשנות את המוצרים שמוכרים, כך שהם יהיו יותר אטרקטיביים על רקע המצב. האם הביקוש למתוקים אצל לקוחותיכם עלה? במידה וכן, זו עשויה להיות הזדמנות למכור יותר מוצרים מסוג זה. האם יש מזון שפחות קל להשיג בזמן הסגר? אולי סופגניות בחנוכה? הנה הזדמנות נוספת.

הזדמנות להתייעל

בעסקים ישנן לרוב אפשרויות התייעלות רבות מאוד. חלקן אמנם קטנות יחסית, אך במצטבר הן עושות הבדל גדול. במקביל, עסקים פעמים רבות לא מטפלים בכך יסודית, מחוסר זמן. משברים עשויים לאלץ את העסק להתייעל בהיבטים מסוימים, מחוסר ברירה. לדוגמה: אם חשתם שהתמחור של מוצר מסוים שלכם לא טוב מספיק והדבר פוגע מעט במכירות שלו, ייתכן שלא התפניתם לעסוק בכך ביסודיות. אולי זה ממילא לא מוצר שנמכר הרבה. כעת, מחוסר ברירה, אתם עשויים לנסות "לסחוט את הלימון" של ההכנסות ככל הניתן. זאת, כולל התעמקות לגבי התמחור של אותו מוצר. בדומה להתייעלות הזו בדברים נקודתיים, תוכלו לנסות להתייעל גם בהיבטים כלליים, כמו ניהול תזרים המזומנים בעסק.

ניצול תנאים מיוחדים

דווקא בעקבות המצב, ייתכן שתקבלו תנאים כספיים מיוחדים מגופים שונים. רשויות שונות עשויות להקל בתשלומים שוטפים. כמו כן, המדינה פתחה בעקבות המצב קרן הלוואות לעסקים בתנאים מיוחדים – אולי תרצו לנצל זאת.

שיתופי פעולה

לעתים, פריצות דרך מגיעות משיתוף פעולה עם עסקים אחרים. רשות התחרות (רשות ההגבלים העסקיים לשעבר) מקלה כיום על שיתופי פעולה בין מתחרים, בדיוק בגלל המצב המיוחד של הקורונה. הדבר עשוי להתבטא למשל, ברכישה משותפת של חומרי גלם עבור הקונדיטוריה / מאפייה.

עבודה מרחוק ומהבית

אם חשבתם בעבר להעביר חלק מעבודתכם לצורת עבודה מהבית או מרחוק, זו עשויה להיות ההזדמנות לנסות ולהתעמק בכך. לכל הפחות, תשפרו בכך את יכולתכם להתמודד עם מצבי משבר דומים בעתיד. אפשרות אחת, וודאי לא פשוטה, היא העברת חלק מהייצור אל הבית. עוד אפשרות, היא מכירה היישר מהבית. נושא קל יותר, הוא העברת העבודה האדמיניסטרטיבית הביתה. כך תוכלו לתת ללקוחות את מיטב המתכונים שלכם גם כשהמקום סגור.

שיווק ומיתוג מחדש

כמובן, בהתאם לשינויים שתבצעו, ייתכן שיהיה צורך לעדכן גם את מאמצי השיווק ואפילו כללית את המיתוג שלכם. עדכונים אלה, עשויים בפני עצמם לשפר את המצב. קחו בחשבון, שיש לכם גישה ישירה ללקוחות, גם אלה שמבודדים בביתם, באמצעות אתר האינטרנט שלכם או נוכחות ברשתות החברתיות. כדאי להשקיע בהם בהתאם ובחוכמה. קידום אתרים (SEO) למשל, שמומלץ לעשות בעזרת מומחים, יוכל למנף בצורה חכמה מילות מפתח עדכניות, דוגמת "קורונה".

לסיכום

מצבי משבר הם באופן טבעי מצבים שסוגרים הזדמנויות, אך במקביל גם פותחים הזדמנויות אחרות. מומלץ להשקיע בחשיבה יצירתית ולשמור על ראש פתוח. כך ייתכן מאוד שתצלחו את המשבר בנזק מינימאלי ואפילו תצאו ממנו מחוזקים.

השארת תגובה